Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Witamina C zdrowa czy nie?

  1. #1
    Junior Member
    Dołączył
    maj 2015
    Posty
    3
    Oznaczenia postów

    Witamina C zdrowa czy nie?

    Witajcie, moja znajoma w "trosce" o swoje zdrowie łyka co dzień Chewing C500 (CHEWING C 500) i mnie też do tego namawia, gdyż ostatnio często choruję. Teraz moje pytanie, czy to na prawdę pomaga zdrowiu czy tylko psoci, przecież jedne źródła mówią, że nadmiar witaminy C jest wydalany z moczem, a inne mówią, że nadmiar tej witaminy odkłada się w nerkach. Co mam o tym myśleć? może jakieś inne sposoby na odporność?

  2. #2
    Member
    Dołączył
    mar 2014
    Posty
    62
    Oznaczenia postów
    Jeśli jesteś ogólnie zdrowy (nie masz niewydolności narządów itd) to taka dawka nic Ci nie zrobi.
    To jest taka ilość, że zjadając kilka owoców jesteś w stanie przyjąc więcej witaminy C niż z tych tabletek.

  3. #3
    Junior Member
    Dołączył
    maj 2015
    Posty
    3
    Oznaczenia postów
    Cytat Zamieszczone przez kris87z Zobacz posta
    Jeśli jesteś ogólnie zdrowy (nie masz niewydolności narządów itd) to taka dawka nic Ci nie zrobi.
    To jest taka ilość, że zjadając kilka owoców jesteś w stanie przyjąc więcej witaminy C niż z tych tabletek.
    Pytanie czy jestem "ogólnie zdrowy" jeśli ostatnio często choruję...

  4. #4
    Member
    Dołączył
    mar 2014
    Posty
    62
    Oznaczenia postów
    Zrób sobie morfologię, kosztuje parę złotych a potrafi naprawdę sporo powiedzieć o ogólnym stanie zdrowia.
    Najlepiej z rozmazem

  5. #5
    Junior Member
    Dołączył
    maj 2015
    Posty
    3
    Oznaczenia postów
    Cytat Zamieszczone przez kris87z Zobacz posta
    Zrób sobie morfologię, kosztuje parę złotych a potrafi naprawdę sporo powiedzieć o ogólnym stanie zdrowia.
    Najlepiej z rozmazem
    Faktycznie zrobię sobie, puki co posłuchałem znajomej i zacząłem kurację witaminą C

  6. #6
    Marika83
    Guest
    Wit. C j est zdrowa ale w odpowiednich dawkach, można ja przedawkowac i to już odbiega od zdrowia! każdy ma inną wchłanialność tej witaminy i dobrze jest zrobić sobie badanie w tym kierunku.

  7. #7
    Senior Member
    Dołączył
    paź 2011
    Posty
    470
    Oznaczenia postów
    Witaminy zasadniczo ciężko jest przedawkować, bo są rozpuszczalne w wodzie, więc ich nadmiar zostanie wydalony z moczem, ta zasada nie dotyczy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach tj. A, D, E, K.
    Badania wykazują, że przekraczanie dawki dziennej sprzyja powstawaniu kamieni w nerkach

  8. #8
    Senior Member
    Dołączył
    mar 2015
    Posty
    145
    Oznaczenia postów
    Nie rozumiem idei faszerowania się czymś takim...
    O wiele lepiej zmienić dietę pod tym kątem i dokonywać suplementacji z naturalnych źródeł wraz z pożywieniem.
    A ogólnie w sezonie jesienno-zimowym BARDZO polecam czosnek. Chroni przed przeziębieniami, a jeśli przeziębienie się już zaczyna - szybko dusi je w zarodku. Tanio, zdrowo, skutecznie. Tyle co niektórym może capić, ale uważam to za malutki minus w porównaniu do ogromnych zalet
    Do tego bieganie + zimne prysznice i przestałem chorować właściwie na okołoprzeziębieniowo-grypowe przypadłości.

  9. #9
    Junior Member
    Dołączył
    wrz 2015
    Lokalizacja
    Warszawa
    Posty
    3
    Oznaczenia postów
    Również polecam abyś zrobiła sobie morfologię

  10. #10
    Junior Member
    Dołączył
    lis 2015
    Lokalizacja
    Andrychów
    Posty
    4
    Oznaczenia postów
    Wszystko z umiarem.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15